Šiųmetėje Lenkijos Kielcų mieste vykusioje keleivinio transporto parodoje netrūko moderniausių naujovių. Viena iš jų – 2025-ųjų „Metų autobuso“ titulą laimėjęs „Solaris Urbino 18 Hydrogen“.
Pasak gamintojų, autobusas buvo sukurtas atsižvelgiant į didėjantį vandeniliu varomų transporto priemonių poreikį.
Dėl naudojamos vandenilio technologijos ir padidėjusio naujų, lengvesnių vandenilio bakų skaičiaus autobusas itin tinkamas važinėti ilgesniais maršrutais. Vieną kartą pripildytais bakais jis gali nuvažiuoti 600 km (remiantis e-SORT 2 energijos suvartojimo bandymais). 100 km nuvažiuoti autobusas sunaudoja apie 10 kg vandenilio.
Visiškai pripildyti transporto priemonę užtrunka apie 20 minučių. „Solaris Urbino 18 Hydrogen“ turi modulinę pavaros sistemą, komponentai sumontuoti ant transporto priemonės stogo bei gale. Šis sprendimas suteikia galimybę vienu metu vežti iki 140 keleivių, palengvina transporto priemonių priežiūrą ir optimizuoja autobuso važiavimo parametrus.
„Solaris“ baterijos, kurių talpa apie 60 kWh, tarnauja kaip pagalbinis maitinimo šaltinis, naudojamas, pavyzdžiui, įsibėgėjant, taip pat energijai kaupti.
Iki šiol „Solaris“ savo klientams yra pristačiusi per 300 vandenilinių autobusų, gamintojai turi dar 600 užsakymų.
2023-iųjų pabaigoje „Solaris“ buvo Europos elektrinių bei vandenilinių transporto priemonių pardavimo lyderė, nuo 2012 metų tiekusi daugiausiai iš visų gamintojų elektrinių ir vandenilinių transporto priemonių.
Kol kas vandeniliniai autobusai, įskaitant ir jų eksploataciją, yra maždaug 20-30 proc. brangesni nei elektriniai. Netgi turtingi miestai nepajėgūs juos įsigyti, perkami tik įgyvendinant įvairias programas.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos